Menu
Your Cart

Betingelser

Betingelser

Generell informasjon

Selger er: Tredje AS 

Org. nr.: 925 273 899

Adresse: Oscars gate 27, 0352 Oslo

Tel. +47 930 63 863 

E-post: info@tredje.no 


Bestillingsinformasjon

Prisene i Tredje-katalogen er oppgitt i norske kroner eks. mva. og er så langt det er mulig faste så lenge katalogen er gyldig. Tredje forbeholder seg retten til å justere prisene på bakgrunn av forhold som ligger utenfor vår kontroll.

up to 14 arbeidsdager
Normal
120 NOK
up to 30 arbeidsdager
Økonomi
100 NOK
For web-kjøp fra NOK 600,-
Fri frakt


Fraktmåter

Ekspress levert på døren (up to 14 dager)

Din ordre sendes normalt fra Tredje samme dag med DHL Express flyfrakt.

up to 14 dagers leveringstid.

Express hentes på utleveringssted

Hentes på DHL utleveringssted. Din ordre sendes normalt fra Tredje samme dag med DHL Express flyfrakt.

up to 14 dagers leveringstid.

Økonomi levert på døren (up to 30 dager)

Din ordre sendes normalt fra Tredje samme dag med PostNord veitransport.

up to 30 dagers leveringstid.

Økonomi hentes på utleveringssted

Hentes på DHL utleveringssted. Din ordre sendes normalt fra Tredje samme dag med DHL Economy veifrakt.

up to 30 dagers leveringstid.

Plasskrevende, ømtålig eller farlig gods samt produkter som veier mer enn 35 kilo, leverer vi på mest hensiktsmessige måte som Økonomi levert på døren. Pris etter gjeldende takster.

Vær oppmerksom på at vi ikke leverer til postbokser.

Her finner du ditt nærmeste DHL Service Point utleveringssted: DHL Service Point Locator

Reklamasjon

Er varen skadet ved ankomst skal mottakeren omgående melde dette til transportøren. Er varen forsikret skal melding skje til mottakerens forsikringsselskap. Øvrige reklamasjoner skal meldes omgående og senest innen 14 dager etter at mangelen er eller burde vært oppdaget, til vår reklamasjonsavdeling. Reklamasjon må under enhver omstendighet foretas innen 12 måneder etter faktureringsdato. Det er kjøperens ansvar å kontrollere varen ved ankomst med hensyn til feil og mangler eller feil i henhold til bestilling.

 

All reklamasjon skal ha et returnummer (RMA) og avtales på mail til info@tredje.no

 

Tredje AS  AS besørger opphenting av retur med egen speditør.

Returer/Avbestillinger

Tredje AS  opererer med 30 dagers retur, men all retur skal godkjennes av Tredje AS .

 

All retur skal ha et returnummer (RMA) og avtales på mail til info@tredje.no

 

Retur godtas kun når varen er uåpnet og i original forpakning.

 

Ikke lagerførte artikler kan ikke returneres.

 

Sensitive artikler som er pakket i skjermet emballasje kan kun returneres ubrutt.

 

Kreditering skjer etter et fradrag på 20% av fakturert beløp eller minimum kr. 100.-.

 

Kunde belastes med returfrakt.

 

Retur skjer for kjøpers regning og risiko.

 

Tredje AS besørger opphenting av retur med egen speditør.

Service- og reparasjonssaker

Ved behov for service eller reparasjon av vare innkjøpt hos Tredje, skal det alltid tas kontakt med Tredje kundeservice før varen returneres. Ved garantikrav skal alltid faktura/kvittering legges fram.

Avvik fra tekniske data

Vi tar forbehold for avvik i mål eller utseende fra Tredje-katalogens spesifikasjoner. Avvikene er som regel ubetydelige og forårsakes av de raske tekniske fremskrittene i bransjen.

Restnotering

Hvis varen midlertidig ikke finnes på lager, restnoterer vi artikkelen eller hele ordren i vente på leveringsmulighet. Så snart vi får varen skjer omgående levering, som er fraktfri innen Norge. Ved forespørsel om restnoterte varer, kontakt kundeservice.

Force majeure

Leveringsforsinkelse på grunn av hendelser utenfor vår kontroll fritar oss fra all erstatningsansvar. Vi kan derfor ikke være ansvarlig for kjøperens eventuelle avtaler med tredje part i spørsmål om erstatningskrav pga. forsinket eller feilaktig levering, fabrikasjonsfeil m.m. hvis vi ikke har truffet spesiell avtale om dette.

NL 92 (Generelle leveringsbetingelser for leveranser av maskiner samt annet mekanisk, elektrisk og elektronisk utstyr)

Priser

Tredje priser er i norske kroner eksklusive moms og er så langt som mulig faste under katalogens gyldighetstid. Tredje AS forbeholder seg retten til å justere priser avhengig av omstendigheter utenom vår kontroll.

Betalingsvilkår

15 dager netto fra fakturadato dersom ingen annen avtale er inngått. Ved forsinket innbetaling debiteres morarente i henhold til renteloven. Ved samlefakturering gjelder 15 dager netto. Vi tilbyr også kortbetaling med Mastercard og VISA når du bestiller på vår webside.

 

Betingelser private

Partene

Selger er: Tredje AS 

Org. nr.: 925 273 899

Adresse: Oscars gate 27, 0352 Oslo

Tel. +47 930 63 863 

E-post: info@tredje.no 

og betegnes i det følgende som selger/selgeren. 


Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen. 


Kjøper (heretter kunde) som plasserer bestilling på nettet: Bekrefter å ha fylt 18 år, Erklærer å ha lest og forstått kjøpsvilkår og betingelser, Gir samtyke til disse.



For private gjelder forbrukerkjøpsloven

Les nøye igjennom informasjon om angrerett.

Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Iht. angrerettloven har du noen plikter og oppgaver. Disse finner du i avsnittene nedenfor. Vi ønsker at transaksjonene rundt dette skal være så enkle som mulig for alle parter innenfor lovens bestemmelser. Det blir derfor sendt ut informasjon om angrerettloven via e-post ved hvert kjøp som foretas hos oss.

Dersom varen er tatt i bruk, som din egen, kan ikke angreretten gjøres gjeldende. Vi anbefaler å vise god omsorg for originalemballasjen / salgsforpakning hvis man ønsker å returnere varen trygt og sikkert tilbake.

Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:

            Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.(jfr Angrerettloven § 6, punkt e)

            Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12 punkt A)

            Angreretten kan ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen.(jf. Angrerettloven § 12 siste ledd)

            Returkostnadene bæres av forbrukeren (jfr. Angrerettloven § 15 første ledd).

Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur retur og et gebyr pålydende kr 200,- til Elfa Distrelec AS for behandling av saken.

Før ordren er pakket/sendt

Slett ordren selv fra ordrestatus på "Min side",

Dersom en av disse instanser bekrefter at ordren er slettet, da har du angret. For din egen del kan det være lurt å beholde kopi av e-post og informasjon om hvem du har pratet med i forbindelse med at du angret i minst 14 dager.

Etter at pakken er sendt eller hentet:

            Under er det noen eksempler på fremgangsmåter du kan benytte.

            Hent pakken snarest mulig. Fyll ut angrefristskjema og send oss på mail til info@tredje.no Du vil motta en mail som bekrefter at kjøpet / varen er innenfor kriteriene for angrerett. Du vil få tilsendt et returnummerskriv og denne bekreftelsen legges i pakken som skal returneres. Ditt tilgodehavende minus frakt kr.90.-, + ( mva ) vil bli oversendt din konto etter at vi har mottatt og behandlet "angrepakken".

            Disse punktene krever en aktiv handling fra deg (husk 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven §11), på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med andre ord slik at vi kan behandle saken på en rask og smertefri måte for alle parter iht. angrerettloven. Angrefristskjema fylles ut og sendes info@tredje.no for godkjenning og returnummer. Vi sender deg en returetikett som du setter på returpakken. Pakken leverer du på det utleveringsstedet hvor du hentet pakken. Når returen er sjekket og kontrollert av oss vil beløp minus frakt bli refundert din konto.

Reklamasjon

            Her gjelder forbrukerkjøpsloven og avtales med Tredje på mail info@tredje.no

Retur

            Tredje AS kan i visse tilfeller akseptere 30 dagers retur, men all retur skal godkjennes av Tredje AS.

            All retur skal ha et returnummer (RMA) og avtales på mail Ikke avtalt retur vil bli avvist.

            Du vil få tilsendt en returetikett som settes på pakke og leveres nærmeste MyPack utleveringssted.

            Retur godtas kun når varen er uåpnet og i original forpakning.

            Ikke lagerførte artikler kan ikke returneres.

            Sensitive artikler som er pakket i skjermet emballasje kan kun returneres ubrutt.

            Kreditering skjer etter et fradrag på 20% av fakturert beløp eller minimum kr. 100.-

            Kunde belastes med returfrakt

            Retur skjer for kjøpers regning og risiko.

            Når returen er sjekket og kontrollert av oss vil tilgodehavende bli refundert din konto.

All retur og reklamasjon uten RMA nummer vil ikke bli akseptert av Tredje. Ei heller annen transportør.

Konfliktløsning

 

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget.